Væk

Jeg vil væk. Væk fra frustrationens trolde der chokerer mig med deres nip. Væk fra brokkens ækle stemme, der gang på gang beder mig om at brokke mig. Væk fra det sure æbles kerne, der trækker mig til sig, og binder mig fast. Fast til et sted jeg ikke vil være. Jeg vil væk fra samvittigheden og skylden, der bilder mig usande ting ind, mens de griner af min naive side. Væk fra angstens røvere, der stjæler min glæde. Væk fra min vrede, der river i mig, og buldrer ud af min mund. Væk fra den vrede, der smider ord som "undskyld" langt ud i verdenshavet, hvor jeg ikke kan fiske dem op igen. Væk fra misundelsen, der viser mig alle de ting jeg aldrig opnår. Ja jeg vil væk. Men hvor er væk? Er det nede på gadehjørnet? Eller er det længere væk? Er det ude i uendeligheden?  Jeg ved ikke hvor væk er, men jeg vil væk.


2 kommentarer:

  1. Så inspirerende, jeg kan slet ikke klare det! Ih!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak, hvor er du sød! Det er jeg glad for!

      Slet