Dig med de blågrønne øjne

Rita forsøgte at lære mig at lave Origami sommerfugle, men jeg var bedst til at rive papiret ud i kvadrater. Min sommerfugl er til højre.
Og her er det vist også meget let at se, at min sommerfugl er den til venstre... 8-)
At leve og være lykkelig, er når du griner. Når du har det sjovt. Når du er glad. Når boblerne sprudler i din mave og planter et smil på dig. Når du smiler, og smilet ikke forsvinder. Når smilet ikke behøver at forsvinde. Når du kan mærke dit hjerte, der banker indeni, og minder dig om hvor heldig du er. Når bekymringer for længst har slippet sit tag om dig. Når snakken og grinene lystigt danser ud i verdensrummet og omkranser jer. Når du ved, at du gør det rigtige. Når solen og farverne skinner på dig, og får dig til at stråle. Når du føler dig tryg i en andens selskab. Når du har glædet dig til noget i lang tid, og det så endelig sker. Når det hele virker lidt uvirkeligt, fordi det er så vidunderligt. Når drømme går i opfyldelse, og minder bliver til. Når du glemmer alt andet, fordi det du laver lige nu er så skønt. Så lever du, og så er du lykkelig. Og lykkelig var jeg i går. Ikke fordi det var smukt vejr, eller fordi vi har ferie, men fordi jeg var sammen med dig. Dig der bor helt der ude på Mols. Dig med de blågrønne øjne. Dig der ikke er så høj, men høj nok til at være en skøn ven for mig. Ja dig. Dig.

8 kommentarer:

  1. Jeg elsker din blog Nikolai. Flotte billeder, og teksten om dig i højre hjørne, er fantastisk skrevet!

    - Kristine // andthe-redlip.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det er jeg meget glad for, at du synes! :-)

      Slet
  2. Sikke smukke sætninger du formulerer, og flotte ord du skriver. Jeg faldt lige over din blog, og hvor er det dejligt at læse poetiske tekster skrevet af en dreng. Det er der noget helt specielt ved :-)

    Smil fra Bella
    http://www.bellasbobler.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det altså bare dejligt at vågne op til sådan en kommentar! Tusinde x213 tak! Er glad for, at du synes jeg formulerer og skriver smukt! Er glad for, at du synes det er dejligt, at læse poetiske tekster skrevet af en dreng, for ja det er nok lidt specielt kunne jeg forestille mig, da der ikke er så mange drenge der skriver poetisk i bloggerverdenen. Men endnu en gang TUSINDE TAK!

      Slet
  3. rita er såååå pæn og sød
    skønt skrevet

    SvarSlet