Tag mig ud til de syngende træer.


Nogle gange har man lyst til at komme væk fra det hele. Væk fra lektierne, problemerne og alle ens spekulationer og frustrationer. Sådan har jeg haft det de sidste to dage nu. Hvis jeg kunne, havde jeg taget fri fra skole og gået ud i naturen. Så ville jeg blive der et par dage.  Mine problemer og frustrationer ville jeg glemme derhjemme. Jeg ville tage et telt, jule-te og en masse musik med. Så kunne jeg ligge hele dagen under min sovepose, drikke te og høre stille og rolige Bon Iver. Der ville ikke være nogle, som kom og sagde, at jeg skulle op eller, at jeg skulle gøre rent. Udenfor mit telt ville jeg kunne høre grantræernes kroner lege tagfat i vinden og højt oppe over træerne ville jeg kunne høre en måge, der sang sit skrattende kald. Disse lyde ville vugge mig i søvn om aftenen, og afleveringernes råb ville ikke kunne nå mig. Jeg ville være ubekymret og glad, næsten ligesom dengang jeg var lille.
Men jeg er ikke lille, og jeg kan ikke tage fri fra skole. Jeg må blot trøste mig med, at jeg i det mindste har teen at nippe til, når jeg om lidt vil gå i gang med mine afleveringer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar